T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Abdurrahman Şengel Ortaokulu

Tübitak 4006 Bilim Fuarı Bilişim Teknolojileri Projelerimiz

14-15 Ekim 2021 tarihlerinde düzenlenen 4006 Tübitak Bilim Fuarında, Bilişim Teknolojileri alanında aşağıdaki projeler sergilenmiştir.

  • Zamanında İlaç Dozu (Bilişim Teknolojileri): Hepimiz zaman zaman ilaç kullanmak zorunda kalabiliriz. Yaşlı ya da unutkan kişiler ilacı zamanında içme konusunda tereddüt yasayabilmektedirler. Kronik hastaların ilacı zamanında ve uygun dozda içmesi çok önemlidir. Bu projede yaşlı veya unutkan kişilerin doğru bir şekilde ilaç kullanabilmelerine yardımcı olacak bir ürün tasarımı yaparak hayatlarını kolaylaştırmak amaçlanmaktadır.

19-11-202119-11-202119-11-202119-11-202119-11-202119-11-2021

  • Evcil Hayvan Besleme Makinası (Bilişim Teknolojileri): Evcil hayvanlardan olan kedi ve köpekler insanlara muhtaçtırlar. Bu tür hayvanları gerekli ve yeterli yiyeceklerle düzenli olarak beslemek gereklidir. Projemizin amacı, kısa süreli seyahatlerde evde bıraktığımız evcil hayvanlarımızın mama ve su ihtiyaçlarını karşılayacak bir sistem oluşturmaktır.

 

  • 19-11-202119-11-202119-11-202119-11-2021

  • Geometrik Şekiller (Bilişim Teknolojileri & Matematik): Bu proje ile öğrenci arkadaşlarımızın çokgenlerin temel elemanlarını öğrenirken iç ve dış açılarını, kenar sayılarını fark etmeleri beklenir. Projede temel bilgileri öğrenirken bilişim teknolojilerinden yararlanma ve çokgen çizimlerinin görsel olarak desteklenmesi amaçlanmıştır.

19-11-202119-11-202119-11-202119-11-2021

  • GPS'li Çanta (Bilişim Teknolojileri & Teknoloji Tasarım): Projemiz; riskli işler gurubunda çalışan maden işçilerinin enkaz altında kalmaları durumunda, daha hızlı müdahale edilebilmesine yardımcı olacak bir ürün tasarlamayı amaçlamıştır.

19-11-202119-11-202119-11-202119-11-202119-11-202119-11-202119-11-2021

  • Noktalama İşaretlerim (Bilişim Teknolojileri & Müzik): Yazılı ve sözlü ifadelerde, Türkçenin etkili bir şekilde kullanımında noktalama işaretlerinin önemi büyüktür. Dil, noktalama işaretlerinin doğru ve eksiksiz kullanımıyla çok daha etkili hale gelir. Aksi takdirde anlatım bozukluklarına sebep olur. Projemizde bir yazılım kullanarak arttırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitim alanında kullanılması amaçlanmaktadır.

19-11-202119-11-202119-11-202119-11-202119-11-2021

  • Notalarım Nereye Yerleşsin (Bilişim Teknolojileri & Müzik): Projenin amacı, notaların yerlerini ve seslerini eğlenceli ve daha kalıcı bir şekilde öğrenmeyi sağlamaktır.

19-11-202119-11-202119-11-2021

  • Akıllı Dolap (Bilişim Teknolojileri & Teknoloji Tasarım): Projemizin amacı okulda kullanılan öğrenci dolaplarının açık kaldığında ışıklı ve sesli alarm vermesi sağlanarak eşyaların kaybolmasını engellemek.

19-11-202119-11-202119-11-202119-11-2021

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.11.2021 - Güncelleme: 05.04.2024 12:40 - Görüntülenme: 1196
  Beğen | 3  kişi beğendi