Çağımızda eğitim öğretim anlayışı öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, ruhsal gelişimini de önemsemektedir. Rehberlik servisi olarak öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin farkına varmaları; yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çıkabilecek farklı sorunlarla baş etmelerine yardımcı olabilecek çalışmalar yapılmasını hedeflemekteyiz.
Bu kapsamda yapılan çalışmalar:
Bireysel görüşmeler;
*Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda Rehberlik Servisi'ne başvurmaları yoluyla;
*Rehberlik Servisi'ne velilerin ve/veya öğretmenlerin ilettiği geribildirimlerin değerlendirilmesi yoluyla,
*Rehberlik Servisi tarafından uygulanan envanter, test v.b uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır.
*Öğrencilerin bilişsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik test ve envanterler uygulanır.
Veli Görüşmeleri;
Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi'nin gerek gördüğü durumlarda randevu yolu ilegerçekleştirilir.
Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları;
Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla Rehberlik planları doğrultusunda öğrencilere yönelik rehberlik etkinlikleri, envanter uygulamaları ve grup çalışmaları yapılmaktır.
Seminerler;
Yıl içerisinde doğan ihtiyaç ve isteklere göre öğrencilere ve/veya velilere yönelik olarak düzenlenmektedir. Seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik Servisince yada eğer sağlanabiliyorsa konunun uzmanları kişiler davet edilir.