T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Abdurrahman Şengel Ortaokulu

Okulumuzda Rehberlik Servisinin İşleyişi

Çağımızda eğitim öğretim anlayışı öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, ruhsal gelişimini de önemsemektedir. Rehberlik servisi olarak öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin farkına varmaları; yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çıkabilecek farklı sorunlarla baş etmelerine yardımcı olabilecek çalışmalar yapılmasını hedeflemekteyiz.

Bu kapsamda yapılan çalışmalar:

Bireysel görüşmeler;

*Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda Rehberlik Servisi'ne başvurmaları yoluyla;

*Rehberlik Servisi'ne velilerin ve/veya öğretmenlerin ilettiği geribildirimlerin değerlendirilmesi yoluyla,

*Rehberlik Servisi tarafından uygulanan envanter, test v.b uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır.

*Öğrencilerin bilişsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik test ve envanterler uygulanır.

 

Veli Görüşmeleri;

      Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi'nin gerek gördüğü durumlarda randevu yolu ilegerçekleştirilir.

Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları;

Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla Rehberlik planları doğrultusunda öğrencilere yönelik rehberlik etkinlikleri, envanter uygulamaları ve grup çalışmaları yapılmaktır.

 

Seminerler;

      Yıl içerisinde doğan ihtiyaç ve isteklere göre öğrencilere ve/veya velilere yönelik olarak düzenlenmektedir. Seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik Servisince yada eğer sağlanabiliyorsa konunun uzmanları kişiler davet edilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.01.2014 - Güncelleme: 03.11.2023 11:32 - Görüntülenme: 1867
  Beğen | 1  kişi beğendi