T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Abdurrahman Şengel Ortaokulu

e-Twinning Projemiz DOĞ-ADA

Z kuşağı hem dijital dünyada hem de yaşadığı çevrede iz bırakabilmektedir. Bu izler genel olarak çevre kirliliği olarak tanımlanabilir. Bireylerin çevreye karşı daha duyarlı olmaları beklenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerimizin çevre bilinci kazanmaları, yaşadıkları çevreye sahip çıkmaları, iklim değişikliğinin farkında olmaları, dünyamız için temel bir gerekliliktir. Çünkü bu, tüm insanlığın problemidir.

Çocuklar doğayı tanımalı, yaşadıkları çevreyi benimsemeli, temiz bir çevrenin sağlık ve toplum açısından faydalarını bilmeli ve çevre kirliliğinin dünyamıza olumsuz etkilerinin farkında olmalıdır.

Katı bir akademik öğrenme programından daha çok, çocuğun eğlenerek öğrenebilecekleri çeşitli etkinlikler ile farkındalık kazandırılabilir. Çocuklar programlama becerileri ile özgün ürünler oluşturabilir ve böylece oyun yolu ile öğrenebilir.

Öğrenciler, yeşil ve temiz bir adada yaşadıklarını hayal ederek adayı korumak için çevreci çözümler üretecek. Bunun için web 2.0 araçlarını kullanarak afiş, el ilanı, okul gazetesi tasarlayacak; blok tabanlı bir dilde kodlama yaparak bir animasyon, çizgi film veya oyun üretecekler. Bu proje ile öğrenciler farklı kodlama araçlarıyla tanışacak.

PROJENİN HEDEFLERİ

• Algoritmik ve tasarım odaklı düşünebilme

• Çocukların eleştirel düşünme, proje odaklı düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek.

• Kodlama etkinlikleriyle çevre bilincini artırmak

• Çocukların bilgisayarı, oyun ve sosyal medya dışında verimli kullanmasını sağlamak

• Gözlem yapma becerisini geliştirmek

• Çeşitli kodlama araçlarını kullanarak bir problemi farklı yollarla çözme becerisini geliştirmek

• Kendi oyunlarını canlandırabilme ve kodlayabilme

• Çevreyle ilgili özgün projeler üretebilme

• Yabancı dil geliştirme

• Farklı kültürden akranlarıyla iş birliği yapabilme

 

PROJEDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bu proje ile öğrenciler, çevre problemlerinin farkına varacaklar. Çevre kirliliği, iklim değişikliği, sıfır atık konuları hakkında kendilerine uygun araçlarla oyun, animasyon, basılı materyal tasarlayacaklar. Proje sonunda öğrenciler kendi oyunlarını oluşturacak ve oynayacaklar. Üzerinde yaşadığı dünyaya karşı sorumlulukları olduklarını hatırlayacaklar ve çevresini de bilgilendirecekler.

PROJE ORTAKLARI

  •        Çankaya, Türkiye İzciler Ortaokulu (Kurucu)
  • Çankaya, Türkiye Abdurrahman Şengel Ortaokulu (Kurucu)
  • Çankaya, Türkiye MEV Gökkuşağı Özel Eğitim Ortaokulu
  • Payas, Türkiye Fatih Ortaokulu
  • Çankaya, Türkiye Şehit Feyza Acısu İmam Hatip Ortaokulu
  •        Çankaya, Türkiye Ayten Tekışık Ortaokulu
  • Çankaya, Türkiye Necdet Seçkinöz Ortaokulu
  • Mafra, Portekiz Colégio Verde Água
  • Makedonski Brod, Kuzey Makedonya ООU„Sv.Kliment Ohridski"


YAPILAN ÇALIŞMALAR

PROJE EKİBİMİZİ OLUŞTURDUK          
22-04-2022
 
"BEN KİMİM?" DİJİTAL PANOSU HAZIRLADIK 
 
 
 PROJE ORTAKLARI İLE TANIŞMA TOPLANTILARINA KATILDIK
 22-04-2022
 
 OKULUMUZU TANITICI VİDEO HAZIRLADIK
 https://youtu.be/Xph8Hhqgwbo
 
 PROJE PANOSUNU HAZIRLADIK
 22-04-2022
 
 LOGO VE AFİŞ YARIŞMASI YAPTIK
 22-04-2022
22-04-2022
 
 ORMAN HAFTASI İLE İLGİLİ AFİŞ YARIŞMASI YAPTIK
 22-04-2022
22-04-2022
DÜNYA SU GÜNÜ İLE İLGİLİ PANO HAZIRLADIK
 22-04-2022
 
"İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ" KONUSUNDA BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARI YAPTIK
 22-04-2022
 
TWINSPACE PLATFORMUNDA "ÇEVREMİZİ NASIL KORURUZ" KONULU TARTIŞMALARA KATILDIK
22-04-2022
 
KODLAMA ARAÇLARINI TANIDIK 
01-05-2022
SCRATCH PROGRAMINDA "AĞAÇ DİKME" TEMALI OYUNLAR HAZIRLADIK 
 
"22 NİSAN DÜNYA GÜNÜ" İLE İLGİLİ PANO HAZIRLADIK
22-04-2022
 
"DOĞA KAŞİFİ" MOBİL UYGULAMASI İLE DOĞA GEZİSİNE ÇIKIP İNCELEMELER YAPTIK
11-05-2022

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.03.2022 - Güncelleme: 13.05.2022 09:53 - Görüntülenme: 342
  Beğen | 2  kişi beğendi